Zehnder presenteert baanbrekend balansventilatiesysteem ComfoAir Q op Architect@work

Zehnder, internationaal marktleider op het gebied van ventilatie, presenteert op Architect@work de ComfoAir Q, een innovatief balansventilatiesysteem van het D-type met superieure technologie. Met deze nieuwe serie zet Zehnder een grote stap voorwaarts en brengt de ventilatiemarkt naar een nieuw niveau van installatie-, en gebruiksgemak en comfort.  Architecten maar ook installateurs en ingenieurs zullen onder de indruk zijn van de technologische superioriteit van dit systeem. De perfecte combinatie van technologie & design voor een comfortabel, gezond en energie-efficiënt binnenklimaat.

Innovatief en hoog technologisch
Het Zehnder ComfoAir Q balansventilatiesysteem verenigt de nieuwste inzichten en technologiëen. Met deze innovatie wil Zehnder de kwaliteit van de lucht in de woning nog nauwkeuriger bewaken en bijsturen in functie van het dagritme van de bewoners, en zo hun comfort te verbeteren. Om dit te bereiken werden 7 technologische innovaties in het toestel ingebouwd.

Het hart van het systeem is de nieuwe warmtewisselaar in diamantvorm die niet alleen een hoger rendement levert (tot 5% hogere warmterecuperatie), maar ook energiezuiniger is. De nieuwe ventilatortechnologie werkt energie-efficiënter en is bovendien nagenoeg geruisloos. Samen resulteert dit in een besparing op elektriciteit tot 10%.

Het ComfoAir Q balansventilatiesysteem onderscheidt zich verder dankzij de ingebouwde intelligentie technologie. Allerlei sensoren bewaken continu de temperatuur (slimme bypass) en vochtigheidsgraad van de luchtstromen.

Ingebouwde sensoren sturen de modulerende bypass, de vochtigheidsgraad en balans tussen de luchtstromen en verzekeren een volautomatische werking. Dit resulteert in een optimale verhouding tussen temperatuur en vochtigheidsgraad, en bijgevolg een verbeterd comfort voor de bewoners. De 'slimme' voorverwarmer zorgt voor een constante aanvoertemperatuur tegen het laagste elektriciteitsverbruik. Hygiënische ventilatie is verzekerd door een tijd-en volumegerelateerd filteralarm.

"Met het nieuwe ComfoAir Q balansventilatiesysteem introduceert Zehnder een nooit geziene combinatie van superieure technologie in één toestel ", aldus Juergen Dierickx, Head of Marketing & Communication - Zehnder Group Belgium.

Installatievriendelijk
De nieuwe ComfoAir Q is zonder twijfel het meest installatievriendelijke ventilatiesysteem op de markt. Het systeem bestaat  slechts in twee uitvoeringen die het hele scala van toepassingen bestrijken. Bovendien kan elke unit zowel links als rechts gebruikt worden. Foute bestellingen zijn voortaan uitgesloten. Bevestiging tegen de wand gebeurt d.m.v. slechts twee bouten. Via het ingebouwde scherm leidt de begeleidende wizard de installateur probleemloos doorheen het opstartproces met een afsluitende zelftest.

Klaar voor de toekomst
ComfoAir Q onderscheidt zich door zijn vernieuwend en trendsettend design, met uniforme afmetingen voor alle units. Wegens zijn vernieuwende technologie, ingebouwde intelligentie en superieure prestaties is de nieuwe Zehnder ComfoAir Q de veilige keuze om probleemloos de normen van vandaag en morgen te halen. Het systeem is klaar om de nodige certificaten te behalen, zoals PHI, EPBD en het Energy label.

Gebruiksvriendelijk
Het ComfoAir Q systeem is heel eenvoudig te bedienen door middel van het ingebouwde scherm dat real time informatie geeft in verband met de werking van het toestel. Het systeem kan op allerlei manieren gestuurd worden, gaande van een enkele knop tot en met een app.

ComfoAir Q verzekert een hygiënische werking dankzij de nieuwe Zehnder ecologische filter. In functie van de tijd en de luchtstroom waarschuwt het systeem wanneer de filters moeten vervangen worden.

Zehnder presenteert een prototype van ComfoAir Q op stand 52 op Architect@work in Kortrijk Expo.

Anja Van der Auwera

Marketing & Communication, Zehnder Group Belgium nv/sa

Karin Struys

Perscontact, UPR Corporate